شناسهٔ خبر: 14465 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده جامعه معلولان قربانیان سوانح رانندگی:

کمیته پیگیری برای رسیدگی به وضعیت قربانیان حوادث رانندگی تشکیل شود / مسببان حوادث رانندگی پاسخگو باشند

محبوبه خلوق نماینده جامعه قربانیان سوانح رانندگی در همایشی که با هدف گرامیداشت این افراد در تالار ایوان شمس تهران، برگزار شد، تشکیل کمیته پیگیری برای رسیدگی به مطالبات معلولان و خانواده آنها را بهترین راهکار برای رفع مشکلات فعلی اعلام‌کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خانم دکتر خلوق که خود نیز یکی از قربانیان حوادث تلخ رانندگی است در همایش یادمان قربانیان سوانح رانندگی در خصوص مشکلات و رنج‌های زندگی این قشر از جامعه معلولان گفت: من به عنوان نماینده کوچکی از طرف قربانیان این حوادث اعلام می‌کنم که درحال حاضر توجه ویژه‌ای به این افراد در کشور نمی‌شود.

وی در ادامه در حالی که پیشگیری را مهمترین اصل برای کاهش بروز تصادف در کشور دانست، گفت: کشور ما کشوری در حال توسعه است، به همین دلیل بیشتر از کشورهای پیشرفته در معرض خطر سوانح رانندگی قرارداد، اما نکته قابل تأمل در این خصوص آن است که با وجود این موضوع برای معلولان و قربانیان چه کار کرده‌ایم؟ آیا واقعا در برنامه ششم توسعه ،بخشی به این عزیزان اختصاص داده‌ایم؟ در بخش بیمه و کمک هزینه درمانی برای این عزیزان چه کرده‌ایم؟

خلوق ادامه داد: ما همیشه از کمبود امکانات صحبت می‌کنیم ولی به عقیده من مدیریت ضعیف و نداشتن توجه ویژه به این قشر از افراد جامعه است که آنها راکم‌کم از اجتماع منزوی کرده است.

خلوق در طول سخنانش تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری مطالبات این نوع از معلولان و خانواده‌های آنها را بهترین راهکار برای رسیدگی به شرایط این افراد دانست و افزود: تا زمانی که کمیته پیگیری ایجاد نشود و خود معلولان در صحنه حضور پیدا نکنند اقدامی انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار جهانی ۱۵ درصد جمعیت اکثر کشورها افراد معلول هستند تأکید کرد: آیا در کشور ما واقعا ۱۵ درصد از بودجه دولت صرف این قشر می‌شود؟ به نظرم با توجه به سخنان وزیر راه و نقش مؤثر سازمان‌های غیردولتی باید مسببان این حوادث نیز در صحنه حضور پیدا کرده و نه تنها بخشی از هزینه‌های روانی  را متقبل شوندکه نسبت به این اتفاقات باید پاسخگو باشند . ما باید حس مسئولیت را در جای جای این جامعه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کنیم./

نظر شما